Villkor för bokning
1. ONLINE-BUTIK
Villkoren för webbutiken framgår av webbutiken. Genom att beställa tjänsten godkänner kunden bokningsvillkoren. Betalningstjänsten tillhandahålls av VISMA PAY och Stripe.
xxxx
2.
Följande försäljningsvillkor gäller för köp som betalas före tjänstens början på annat sätt än i webbutiken. Genom att beställa tjänsten godkänner kunden försäljningsvillkoren:
BETALNINGSVILLKOR
Den beställda tjänsten betalas i samband med bokningstillfället via betalningsförmedlaren VismaPay/Stripe. Fakturering är också tillgänglig för företagskunder.
AVBOKNING OCH ÄNDRING AV BOKNINGEN
Kunden kan avboka bokningen utan kostnad genom att skicka ett e-postmeddelande till sales@lakelandgte.fi eller per telefon på 0400 966 800 minst 7 dagar före avresedatumet, i vilket fall kunden kommer att få 100% återbetalning. Om avbokningen görs minst 48 timmar (2 dagar) före avresan får kunden 75% återbetalning. Om avbokningen görs minst 24 timmar (1 dag) före avresan får kunden 50 % av priset för bokningen tillbaka. Avbokningar som görs mindre än 24 timmar före avresan återbetalas inte.
Ändringar av bokningen kan göras upp till 24 timmar före bokningens starttid. Alla ändringar är alltid beroende av tjänstens tillgänglighet. Ändringar som görs mindre än 7 dagar före avresan medför en tilläggsavgift på 10 €/ändring.
När en bokning har bekräftats kan den inte ändras eller avbokas för samma dag.
Presentkort återbetalas inte.
VILLKOR OCH BESTÄMMELSER
LakelandGTE har rätt att när som helst ställa in tjänsten endast i händelse av force majeure såsom tekniskt fel på fartyget, sjukdom hos besättningen eller väderförhållanden som kan äventyra kundens säkerhet (åskväder, vindhastighet över 12 m/s).
I händelse av avbokning av tjänsten har kunden rätt till full återbetalning av det belopp som betalats till LakelandGTE eller priset för den orealiserade delen av tjänsten. LakelandGTE är inte ansvarigt för kostnader som kunden ådrar sig på grund av avbokning av en utflykt före eller under utflykten i enlighet med leveransvillkoren.
Priset för utflykten inkluderar de tjänster som nämns i tjänstebeskrivningen. Kunden är skyldig att följa de anvisningar som ges i guiden. Om kunden inte följer de instruktioner som ges är han ansvarig för hela beloppet av den skada som orsakats. Det är kundens ansvar att i förväg informera researrangören om eventuell sjukdom, fysiskt funktionshinder eller andra skäl som kan påverka planeringen och säkerheten för utflykten. Allvarlig sjukdom eller nedsatt rörlighet kan vara ett hinder för deltagande och kunden måste göra arrangemang med LakelandGTE före bokning. Guiden har rätt att avbryta utflykten om kundens säkerhet äventyras. Deltagande under påverkan av alkohol eller andra berusningsmedel är förbjudet. Det är förbjudet att ta med husdjur ombord. På en charterkryssning får kunden njuta av egna snacks, men kunden ansvarar för fartygets renlighet och får stå för eventuella städkostnader som kunden ådrar sig i samband med förtäring av egna snacks.
ANMÄRKNINGAR
Kunden är skyldig att omedelbart meddela operatören eller dennes representant om eventuella brister som han har upptäckt och som kan avhjälpas under tjänsten. Ersättningsanspråk och synpunkter på beställda tjänster som inte kunnat avhjälpas under utflykten skall skriftligen framställas till arrangören inom en månad. Om parterna inte kan nå en överenskommelse i ärendet, behandlas tvisten av Södra Savolax tingsrätt. På avtalet tillämpas finsk lag.
Eventuella frågor om bokningsvillkoren bör ställas före bokningen. Genom att boka tjänsten godkänner du villkoren.